TygodnikBrudy kampanii

Brudy kampanii

Dodano
Szok przegranej w pierwszej turze sprawił, że ludzie władzy sięgnęli po nieczyste metody i walczą o tę część elektoratu, którą skądinąd gardzą. Pomagają im w tym prorządowe media.

Kiedy u zarania tej kampanii wyborczej Tomasz Lis sięgnął po pałkę antysemityzmu, by – jak to sobie wyobrażał – zrazić do Dudy elektorat demaskacją, że ma on teścia Żyda, na tle ospałej, „kotylionowej” kampanii prezydenta wydawało się to odosobnionym ekscesem. Na finiszu, gdy władzy zajrzał w oczy strach, brudne chwyty stały się podstawą kampanii, a Lis jej najbardziej wyrazistą twarzą.

Z perspektywy czasu łatwo zrekonstruować to, do jakich wniosków doszli sztabowcy prezydenta Komorowskiego po zimnym prysznicu pierwszej tury. Po pierwsze, choć wszystkie badania przeprowadzone bezpośrednio przed nią wykazywały pełną mobilizację żelaznego elektoratu PO, w większości pozostał on w domu. Po drugie, jego mobilizacja nie wystarczy – trzeba jeszcze gdzieś znaleźć 2 - 3 mln głosów. (…)

Okładka tygodnika Do Rzeczy: 22/2015
Cały artykuł dostępny jest w 22/2015 wydaniu tygodnika „Do Rzeczy”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:

Czytaj także

 0

Czytaj także