TygodnikDuży, większy, Google

Duży, większy, Google

Dodano
Prąd, komputery, inteligentne domy i samochody – internetowy gigant zaczyna coraz bardziej wkraczać do realnego świata

Marek Matacz

Duży może więcej – jak głosi znane powiedzenie. Niestety, czasami z tego powodu może też mieć kłopoty, tak jak firma Google, której grożą właśnie wysokie kary ze strony Komisji Europejskiej za rzekome praktyki monopolistyczne. Chodzi między innymi o podejrzenie nieuczciwej promocji oferty matczynej firmy w pre- zentowanych wynikach wyszukiwania. Różnice w ich wyświetlaniu mogą mieć w tym przypadku ogromne znaczenie, bo ponad 90 proc. europejskich internautów korzysta właśnie z serwisu Google. Tymczasem koncern, który wyrósł na genialnym systemie indeksowania stron WWW, dostarcza usługi, które zdobywają równie oszałamiającą popularność. Wy- starczy wspomnieć Gmail, Google Earth, wykupiony po roku działania YouTube czy komórkowy system Android.

Okładka tygodnika Do Rzeczy: 43/2014
Cały artykuł dostępny jest w 43/2014 wydaniu tygodnika „Do Rzeczy”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:
/ atr

Czytaj także

 0

Czytaj także