TygodnikPublikacja Sputnika powiela rosyjską propagandę wymierzoną przeciw Polsce

Publikacja Sputnika powiela rosyjską propagandę wymierzoną przeciw Polsce

Pomnik Wdzięczności Armii Czerwonej w Dubiczach Cerkiewnych postawiony w 1985 roku
Pomnik Wdzięczności Armii Czerwonej w Dubiczach Cerkiewnych postawiony w 1985 roku / Źródło: PAP / Wojciech Pacewicz
Dodano 44
Rosyjski portal Sputnik, często określany jako "tuba propagandowa Kremla", opublikował wywiad z ambasadorem Rosji w Polsce. Tekst utrwala tezy propagandowe wymierzone przeciwko Polsce i innym krajom Zachodu.

Jak podaje Stanisław Żaryn, rzecznik ministra-koordynatora służb specjalnych, wywiad skupia w sobie najważniejsze tezy rosyjskiej propagandy skierowane przeciwko Polsce i innym krajom Europy. Według Żaryna, celem autorów publikacji jest utrwalenie negatywnego obrazu sąsiadów Rosji, często powielanego przez rosyjską dyplomację.

Jak zauważa Żaryn, wywiad ma na celu utrwalenie stereotypu Zachodu, w tym Polski, jako ponoszącego pełną winę za złe relacje z Rosją. Autorzy manipulują historią, a jednym z głównych celów, jaki chcą przez to osiągnąć jest utrwalenie mitu Armii Czerwonej jako armii "wyzwolicieli" Europy Środkowo-Wschodniej spod okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej.

Co więcej, publikacja zawiera wymierzone w Polskę oskarżenia o niszczenie sowieckich pomników. Jak zaznacza Żaryn, jest to kolejna odsłona tzw. wojny pomnikowej.

"Propagandowa tuba Kremla publikuje wywiad z ambasadorem Rosji w PL. S. Andriejew utrwala rosyjskie tezy propagandowe wymierzone w RP. Publikacja ma na celu: obwinianie Zachodu, w tym RP, o złe relacje z Rosją, manipulowanie historią – utrzymanie mitu „wyzwolicielskiej” Armii Czerwonej, oskarżanie Polski o niszczenie sowieckich pomników (tzw. wojna pomnikowa)" – napisał na swoim profilu na Twitterze Stanisław Żaryn.

Sputnik jest często nazywany "propagandową tubą Kremla". W jego skład wchodzi rządowa agencja informacyjna, sieć stacji radiowych oraz wielojęzyczna strona internetowa. Media Sputnika są w całości kontrolowane przez rosyjskie państwowe przedsiębiorstwo medialne Rossija Siegodnia. Siedziba centrali znajduje się w Moskwie.

Czytaj także:
Rzecznik Kremla zabrał głos ws. zatrzymania najemników z "grupy Wagnera"

/ Źródło: Twitter / Stanisław Żaryn

Czytaj także

 44
  • RRRRR IP
    A ja odpowiadam. Mozna tam z Rosją z czymś się nie zgadzac , w obecnych sprawach handlowych czy stosunków międzynarodowych.Ale podwazanie faktu że dzieki nim istniejemy i ze wyzwolili Europę TO PO PROSTU SWINSTWO. Prawda historyczna to taka że byli okupantami czesci ówczesnych terenów RP w latach 1939-41.Od 1941 byli członkami koalicji antyhitlerowskiej.W latach 1944-45 tylko dzięki nim odzyskaliśmy wolność .Bzdurna teoria o jakiejs urojonej "drugiej okupacji" czy "zniewoleniu" to po prostu nie wiadomo śmiac się czy plakac. Niszczeni pomników to największa podlość ze strony obecnych ekip. Nie miejmy zatem pretensji do Anglików że oni są "niewdzieczni" bo tylu poległo Polaków w bitwie o Anglię. Zolnierzy radzieckich poległo w  wyzwoleniu Polski duzo duzo wiecej i co w podzięce?.Opluwamy ich chociaż dobrze wiemy że bez nich nas by nie było.W całej Europie składa sie hold poległym żołnierzom tylko w Polsce nazywa sie ich obelżywie.WSTYD
    Dodaj odpowiedź 0 0
      Odpowiedzi: 0
    • Czas prawdy IP
      Premier Morawiecki wspiera Rosje, kupujac u niej wegiel dla Polski!!!!
      Dodaj odpowiedź 4 1
        Odpowiedzi: 0
      • Skomentuj to jak umiesz IP
        Treść została usunięta
        Dodaj odpowiedź 2 1
          Odpowiedzi: 1
        • rychu IP
          Ulubione forum konfy
          Dodaj odpowiedź 4 6
            Odpowiedzi: 1
          • Henryk IP
            Wystarczy poznać zakłamanie Rosji w spawach uczciwości w  sporcie aby wiedzieć jak zakłamana jest historia i polityka
            Rosji. Nie ma narazie żadnych podstaw by to się zmieniło co jest odwieczną tradycją tego państwa.
            Dodaj odpowiedź 7 1
              Odpowiedzi: 1

            Czytaj także