• Kamila BaranowskaAutor:Kamila Baranowska

Wojna bulwarówek

Dodano:   /  Zmieniono: 
W dniu debiutu nowego tygodnika tabloidowego ukazał się drugi o bliźniaczym tytule i podobnej szacie graficznej. Wydawnictwu Fratria rękawicę rzucił koncern Ringier Axel Springer Polska.

Oba pisma na pierwszy rzut oka wyglądają niemal identycznie. Idąc do kiosku, łatwo można się pomylić. Podobne tytuły („ABC” i „Od A do Z” na czerwonym tle), podobna kolorystyka na pierwszej stronie (białe litery na czarnym tle), podobne rozwiązania graficzne, wreszcie podobna zawartość.

O tym, że powiązana z senatorem PiS Grzegorzem Biereckim medialna spółka Fratria, która wydaje już między innymi prawicowy tygodnik „W Sieci” i prowadzi portal Wpolityce.pl, planuje wprowadzić na rynek prawicowe pismo o charakterze tabloidowym, wiadomo było od dawna. Wydawca hucznie zapowiadał, że tygodnik będzie ukazywał się w półmilionowym nakładzie, co oznacza, że liczono na sprzedaż około 200 tys. egzemplarzy. Dla porównania, wychodzący codziennie „Fakt” sprzedaje 325 tys. egzemplarzy, a "Super Express" - około 160 tys. (…)

Cały artykuł dostępny jest w 18/2015 wydaniu tygodnika Do Rzeczy.

Czytaj także